Sunday 4 October 2015

ALLAH ITU MAHA PENGAMPUN, BERTAUBATLAH !!!


Assalamualaikum semua..
hari ni nur nak kongsi sikit pasal TAUBAT :)
Nur tulis ni berdasarkan pengalaman dan pengetahuan nur yg tak seberapa..
kalau ada tersalah dan silap, nur mohon maaf dan teguran ye..
JZKK :) 

Jujur cakap, kita selalu rasa tertekan dan sesak jiwa dengan dosa-dosa yg kita lakukan.. kita selalu sedih sebab asyik ulang dosa yg sama, walhal dah bertaubat berkali-kali tp lepastu buat balik.. nur pun macam tu lah.. lepas buat dosa yg sama berulang kali, nur mesti menangis.. sebab rasa terkilan dengan diri sendiri.. yelah dosa tu dosa yg sama kita lakukan.. padahal berapa kali dah bertaubat dan minta ampun kat ALLAH.. tup tup tergelincir jugak buat balik kan.. plezzz jangan putus asa untuk bertaubat.. sebab ALLAH tu maha pengampun.. Dia sentiasa mengampun kan kita hamba-hambanya dengan syarat berusahalah mencapai taubat nasuha.. 

pastu, jangan laaa pula kita jadikan alasan untuk terus terusan buat dosa sbb fikir taubat selama ni mungkin tak diterima.. kita buat lah dosa berkali-kali pun, tp insha ALLAH.. ALLAH tu tetap ampunkan kita juga.. yang penting, jangan mengaku kalah ja utk bertaubat walaupun berkali-kali.. okayyy  sebab once kita dah ngaku kalah untuk taubat, syaitan punya lah seronok, gelak berguling-guling sebab kita dapat jd kawan dia.. tengok syaitan (walaupun tak nampak) dia tak pernah bertaubat dan rasa menyesal pun duk hasut kita buat dosa.. haaa kalau dalam diri kita tu masih ada iman walau secebis, masih ada rasa bersalah buat dosa, masih ada rasa menyesal melakukan maksiat.. insha ALLAH kita bukanlah golongan yg menjadi sahabat syaitan.. so #kipidab #dongibab and #keepfighting untuk bertaubat okayyy..

dan....

dan....

dan....

 plezzz jangan kita jadi orang yang TAK BIJAK.. kita tahu ALLAH tu maha pengampun.. kemudian kita ambil kesempatan pula dengan terus-terusan melakukan dosa.. no, itu salah !!! sebaliknya kita kena berusaha menjauhi maksiat.. kalau kita tergelincir juga melakukan dosa, segeralah bertaubat.. jangan kita ingat "oooo takp laaaa, kita buat ja lahh dosa, ALLAH kan maha pengampun"... nur tegaskan sekali lagi.. itu salah ye, salah !!! bayangkan kalau mati dalam keadaan maksiat.. sempat ke dapat pengampunan ALLAH kalau kita tak sempat mohon ampun kpd ALLAH atas kesilapan kita yg mengambil kesempatan tu???

haaa renung-renungkan..
sama-sama lah kita muhasabah diri..
semoga kita sentiasa mendapat pengampunan dari ALLAH SWT dan meninggal dalam keadaan yang sangat baik..
insha ALLAH :)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum darlings?
Nak cakap apa?
Nak luah apa?
Nak kongsi apa?
Sila lah komen ye :)